Alla inlägg under maj 2009

Av marie - 13 maj 2009 11:15

Jag vill titta in jag vill ha er som mina bloggkompisar..men hur ska jag hitta er?? Bloggadressen tack!!

Jag har saknat er så ;)

Av marie - 13 maj 2009 08:48

Rottarna Nellie och lille Max som jag brukar träna lydnad med, småvovvarna  ..den beiga är mamma , den vita är pappan och den svarta är deras son och så trollungen Mikkan som är inköpt i familjen. Sen den allra nyaste kompisen  Thea.....visst är hon söt??

Av marie - 12 maj 2009 09:12

Jag är en nyfiken rackare. Därför har jag ett antal frågor jag vill fråga om dig och din hund. Svara i din egen blogg, och lämna länk i kommentarsrutan här.
1: Varför skaffade du hund? Det var min dotter som "lurade" mig att komma och hämta henne hos en familj, där satt Ville och grät och bad om att få kärlek. Pang sa det i hjärtat och jag blev kär. Vi bestämde oss ganska genast att ta hem honom på prov ...det var 3, 5 år sedan.
2: Varför valde du just den här hunden/rasen? Jag har haft hundar i hela mitt liv och i detta fallet var det ingen fråga om ras utan mera om plats och möjlighet. Jag har lärt mig att älska rasen ..
3: Om du skaffar en hund till, blir det då samma ras eller någon annan? Varför:

Jag är sugen på att hitta en tik till Ville och para honom och sen behålla en tik. Far och dotter kan vara kul, men självklart blir Ville kastrerad då och pensionär.


4: Hur gammal är du/din hund? Jag är 50 och Ville är 5 år

5: Varför valde du tik/hane? Det fanns inga valmöjligheter för oss, Ville var hane.
6: Bästa med rasegenskaperna? Ödmjuk, kärleksfull, arbetsvillig , lättlärd och charmig.

7: Sämsta rasegenskaperna? Skällandet, men det hör en vallhund till. Han har blivit bättre

8: Bästa kroppsdelen på din hund? Pälsen och ansiktet med den charm han har

9: Bästa egenskapen med din hund? Han sgoda humör och vänliga inställningar till alla. Socialtkompetens.

10: Sover ni ihop? Om inte, var sover hunden? Ville sover under min säng eller i den stora garderoben som han själv dragit madrass och kuddar till och bäddat ihop och gjort en koja

11: Favoritaktivitet tillsammans? När vi går i skogen tillsammans och tränar och leker där.
12: Hundens favoritleksak? Toarullar, lillmatte.

13: Hundens favoritsysselsättning? Leta godis.
14: Bästa minnet av stunder tillsammans? Det är alltid mysigt att vara med Ville

15: Finns det något du skulle vilja ändra på med din hund?

Skällandet . Att han kan lära sig att det inte är farligt att åka bil eller vara ensam och vakta huset utan att stressa upp sig.

16: Är din hund rädd för något? Nej inte vad jag kan komma på.....skulle vara att få skäll då.

17: Hur ser du din hund: som husdjur eller fulltalig familjemedlem? Som familjemedlem.
18: Hur skulle din hund låta om han/hon kunde prata? Jag vet inte...kanske som en finlandssvensk tonårs pojke.

19: Vad ger du din hund för mat, och varför just den sorten?  Pedigree pal och hushållsrester.

20: Vilken uppfostringsmetod använder du dig av (mer Cecar Milan eller Anders Hallgren?)? Helt klart Cecar Milan...vi har hans bok och vi testar oss fram.

21: Vilken sorts fästingmedel använder du? Det som vi haft i några år nu Frontline vet....Fungerar alldeles utmärkt på Ville

22: Var hämtar du din främsta inspiration i hunduppfostran? Cecar milan och goda vänner med hund som går på kurs. Tips och råd prövas och används när resultat visas.

Sist men inte minst:
23: Om du kunde klona din hund, skulle du då vilja göra det? Nej, Ville är Ville men jag skulle gärna ha en avkomma från honom. Vi får se om min dröm blir verklighet.

Av marie - 11 maj 2009 18:10

Dator verksamheten har legat nere i helgen , men nu är jag här igen. Inte hänt så mycket mer än att jag satt i köket och passade i flera timmar igår, vägrade att gå därifrån för matte tinade en älgstek ....gissa om det luktade gott.

Jag matvägrar och tjurar mest just nu....ute luktar det gott av löptikar och jag vill ha en tjej!!

Ja Liza är för långt bort nu "suck" jag vill uppvakta och dansa.....det är det jag vill!!!

Lillmatte har varit borta nästan hela helgen och matte är kass i sin nacke...

Men som alla vet efter regn kommer sol ;)

Av marie - 9 maj 2009 16:09

Idag var vi i skogen när solen önskade komma fram en stund. Vi letade leversnittar och rasade av oss ordentligt efter en lugn dag igår när regnet öste ner. Vi stötte på en kopparorm...hua sa matte, jag tyckte den såg rätt kul ut!!

Bakom dom små och deras matte ser ni vägen upp till min skog som jag älskar..

Av marie - 7 maj 2009 17:08

Idag blev det korvträds letning och dom små börjar lära sig hur det funkar. Men jag som är lång får ta dom som växer högt i träden. Fast lite girig är jag och tar det som är lågt först och då skäller matte på mig....det ska små hundarna ha säger hon.

Liza skulle varit med då kan vi klättra tillsammans i trädet ;)

Eller Malte och Snoken då hade dom kunnat stå på min rygg och nå högt upp...

Som ni ser är bilderna lite bättre för helt plötsligt upptäckte matte att kameran ville vara med igen, den behövde nog bara vila lite.

Av marie - 6 maj 2009 16:27

Idag började dagen med regn men man måste ju ut och göra sin

morgontoalett ;)

Senare så sprack det upp och solen kom fram så småvovvarna och jag gick till skogen. 

Det var en skön stillsam promenad tills lilla Miccan fick sitt frispel och försökte ta oss allihop.



Av marie - 5 maj 2009 19:10

Det är en sån här lillebror  som lillmatte önskar sig....Visst är den söt??

Nu var det ju tur att vi inte nappade på lurengrejen , så vi letar vidare.

Någon som har förslag eller känner till något om en sån hör av er.

Idag har inte hänt så mycket, lite regn, mycket blåst.

Matte har varit borta men jag slapp passa huset själv för lillmatte var hemma idag....mysigt.

NU ska jag gå en långpromenad med matte och hennes kompisar

Hej så länge!!

Presentation

Ville...en toppenkille!!

Omröstning

Vad tycker ni?? Är det rätt att använda "vita" lögner??
 Ja
 Nej
 Vet Ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards