Alla inlägg under maj 2009

Av marie - 21 maj 2009 15:31

Lillmatte dammsuger, matte grejar i köket och ute i trädgården...

När jag undrar så säger dom att någon Krister ska flyga till himmlen???

Varför då? Kan man undra men jag sätter mig ute och kollar om jag ser något.

Vad hittar ni på i dag kompisar???

Av marie - 20 maj 2009 07:51

Idag regnar det , mattes promenadkompis tog bilen idag så matte bara vände om i dörren och la sig igen. Men hon har lovat att vi ska gå senare...tittade ut och såg regnet så jag gjorde som matte, vände och gick och la mig igen.

Jag gillar inte såna här tråkdagar...ligger och surar lite.

Matte har fått fullständigt fnatt åxå....hon målar ett träd på väggen inomhus!!

Bilder på det lovar jag att ni ska få när hon är klar...tokmatten!!

Hoppas alla får en bra dag....vi hörs senare!

Av marie - 19 maj 2009 08:23

Morgonen började med långprommenad för mig och matte. Men jag måste erkänna att jag är lite sliten efter barnvaktsjobbet igår...det var full fart på Thea!! Jag fick ett sabla sjå att hålla reda på alla mina ben och leksaker...hon badade i mattes fågelbad!!! Jösses!

Mickan kom över och henne brukar det ju vara full rulle på men hon blev lite tagen av Theas fart hon med....hehehe!!!

Men söt som ett troll är hon...

Av marie - 18 maj 2009 15:39

Kolla kamrater vad posten hade till mig idag.....världens bästa flickvän skickade brev till mig.(jag älskar dig)

Jag blev så glad så jag dansade runt i trädgården med brevet....matte fick hjälpa mig att öppna så inget skulle gå sönder. Jag fick brev och bilder Grisöra och knorrar...det sätter jag upp ovanför min matskål där jag har bild på min mamma och pappa åxå...

Tack snälla Liza...(nu får matte dåligt samvete och det ska hon ha)

Nu måste jag ila för jag ska vara barnvakt till lilla Thea.....kommer åter till kvällen..

Av marie - 18 maj 2009 07:53

Godmorgon kompisar. Här regnar det idag så det händer inte mycket. Jag kom inte iväg till Liza , jag har bara varit hemma och softat med matte. Ja hon har haft stenkoll på mig sen jag började snacka om att rymma...

Grannens rottis och jag har umgåtts lite och matte har planterat och grävt lite.

Promenerat i min älsklings skog och haft det bra...

Lillmatte är jätteförkyld och jag tror att det är för att hon gick i sjön med mig...det straffar sig att vara taskig ;)

Jag återkommer i eftermiddag/kväll...

Ha en bra dag kompisar!!!!

Av marie - 15 maj 2009 11:48

Nu har jag packat ryggsäcken och spanar in åt vilket håll jag ska sticka om jag ska till Liza. Matte säger att hon ska låsa in mig om jag försöker...vi får väl se!

I ryggsäcken har jag prinskorv och grisöron, min rese vattenskål och en flaska vatten....man vet ju aldrig så ett par av dom där onödiga bajspåsarna är åxå med.

Trevlig helg alla om jag inte hittar in på någon blogg.....kanske dyker det upp nåt internet café på vägen och då hör jag av mig.

Nospussar på er.

Av marie - 15 maj 2009 08:02

Kolla vad Malte och Snoken lärt mig...YOGA!! Den här ställningen ska tydligen heta TAXEN.....(lite skönt är det allt)

Här ligger jag och tränar inför en eventuell rymmning.

Vi får se under dagen hur det går...

Av marie - 14 maj 2009 08:28

Matte har ju börjat med stegräknaren, jordens dummaste uppfinning enligt mig...;)

När vi kom hem efter morgonens långpromenad så ville jag gå ut och kolla uteplatsen, ifall katterna har bott i mitt hus t.ex och när jag gjort det plus lite andra roliga saker så gick jag in.

Plötsligt hör jag ett tjut...Ville vad har du gjort? Ville kom genast hit!!


Kolla bilderna.....tassar på golvet, grävt ett hål i marken då blir tassen skitig....Men om jag lägger mig på rygg och ler...fortsätter du att älska mig då matte???

Presentation

Ville...en toppenkille!!

Omröstning

Vad tycker ni?? Är det rätt att använda "vita" lögner??
 Ja
 Nej
 Vet Ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards