Alla inlägg den 20 april 2009

Av marie - 20 april 2009 20:42

Idag var matte och jag i skogen själva och tränade sök. Jag blir alldeles galen och letar som besatt. Att andra hundar kommer bryr jag mig inte om när jag jobbar. Leversnittarna hittas alltid och jag blir så nöjd när jag får beröm av matte. Sen när vi kom fram till korvträdet så fanns det korv i det idag...min lycka var total. Visst har jag ett vackert magiskt träd i min skog...

Jag måste erkänna att det tar på krafterna att söka och använda nosen som man gör.....och matte längtar till kantarellerna kommer så vi kan träna på dom med.

Hoppas ni alla haft en bra dag

Av marie - 20 april 2009 10:07

Lite lågt med bloggen nu när matte s dator inte funkar , men ska visst fixas idag tyckte jag lillmatte lovade igår.

Igår var jag i skogen med dom små kamraterna, vi sökte leversnittar i skogen....det är jag bäst på säger matte. Hon säger att jag ska bli kantarell hund ?? Vafför då....det finns ju en Sigge!!

Vi kollade iaf in ett bra ställe som man kan stanna till på och grilla korv....korvträdet växer inte å långt ifrån den platsen "viftar på svansen"

Idag vet jag inte vad som händer.

Är glad över att Jose har kommit hem nu , inatt fick man sova utan mardrömmar om vad som kan hända en hund som är vilse.

Hoppas ni alla får en bra dag

Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards