Alla inlägg under mars 2009

Av marie - 6 mars 2009 15:55

Synne ville att jag skulle följa med till kållered en stund.

Sagt och gjort och den kvinnan gick loss ordentligt :)

Av marie - 6 mars 2009 09:10

Nu har min dotter väntat 15 + 5 veckor på ersättning från Alfa kassan.

Fattar inte vad dom sysslar med. Först delger dom att hon har rätt till ersättning, sen vill dom ha kompleterande uppgifter. Hon gjorde en miss och skickade in kopia av arbetsavtalet och fick ett brev om att dom ville ha orginalet. Det skickades in och efter 9 veckor fick hon besked om att hon inte jobbat tillräckligt (som om dom inte kunnat utläsa det på en kopia)

Då blev jag irriterad och började kolla upp fakta och lagar, det visade sig då att arbetsgivaren hade redovisat frånvaro när hon hade semester, och enligt §13:1 så ska semester räknas som förvärsarbetad tid ..Så lönebesked och uträkning gav gott om arbetad tid (tillräckligt för att godkännas)

Så vi författade en överklagan på beslutet och sände in...efter 1,5 vecka får hon besked att dom tagit emot hennes ansökan och att behandlingstiden var 9 veckor!!

Vad ska dom leva av tror dom???



Av marie - 6 mars 2009 08:18

Det var inte länge man klarade sig idag....värken är olidlig idag och tablettknaprandet har redan börjat. Jag visste iof att det skulle vara så idag....det blir alltid så efter läkarbesök med kläm och känn.

Nåja ta det lugnt...ta en tiparol...

Jag hoppas att jag klarar av en skogspromenad idag!!

Av marie - 6 mars 2009 06:24

Klockan är tidigt och jag vet inte varför jag redan stigit upp...lägenheten är svinkall och värmeljusen ...ALLA ljusen är slut!

Smyger ännu för att inte väcka björnen :-) men kroppen skriker kaffe så det blir ett köksslammer en stund. Måste nämligen röja bort disken sen igår som fick stå för värkens skull...

Av marie - 5 mars 2009 21:04

Dagens bravader gav mig ordentlig värk ikväll.

Så jag tackar för mig, ganska drogad av smärtstillande och raglar isäng...

Av marie - 5 mars 2009 17:42

Så oerhört att behöva leta efter sitt barn så här....Jag fick mailet och det svider i mitt hjärta över att någon kan göra så här mot ett barn""

Av marie - 5 mars 2009 16:59

Självklart gumman så antar jag din utmaning och plitar ner svaren på

 frågorna du vill ha svar på

Fyra TV program jag brukar se:

- One Tree Hill

-Gossip Girl

-Desperat Houswife

-House

2. Fyra saker jag gjorde igår:

-möblerade om

- gick i skogen

-såg på Tv

- drack kaffe med grannen

3. Fyra saker jag längtar till:

- Bli frisk och kry

- Åka till Norrland

- mitt jobb och kollegor

- bli opererad

4. Fyra saker som står på min önskelista:

- vinna på Lotto

- Bli smal, snygg och rik

- bli frisk

-en kärlek

5.Fyra saker jag tycker om att göra:

- "sola ,bada

- gå i skog och natur med hunden

- Måla en tavla och pyssla

- Laga mat och äta

6. Fyra saker jag avskyr:

-Maktutövare

-Egenkära medmänniskor utan social kompetens

- Sol och vårare som utnyttjar känslomässigt

-Djurplågeri

7. Fyra saker jag åt igår:

-Hamburgare

-Fil och Flingor

- Bulle och Kaffe

-Tuggummi

8. Fyra bloggar jag utmanar:

-Har inga som jag kan utmana ännu tyvärr....men anmäl er till mig ni som vill så utmanar jag



Av marie - 5 mars 2009 12:20

Jag har sått frön till Stockrosor. Både svart och flerfärgade. Dom ska förhoppningsvis pryda min uteplats i sommar.

Har ännu inte fotograferat mina plantor men ska snällt fråga dottern om hjälp (när hon är på humör igen)

Men lite info om dem kan ni få ....

Presentation

Ville...en toppenkille!!

Omröstning

Vad tycker ni?? Är det rätt att använda "vita" lögner??
 Ja
 Nej
 Vet Ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards