Alla inlägg den 5 mars 2009

Av marie - 5 mars 2009 21:04

Dagens bravader gav mig ordentlig värk ikväll.

Så jag tackar för mig, ganska drogad av smärtstillande och raglar isäng...

Av marie - 5 mars 2009 17:42

Så oerhört att behöva leta efter sitt barn så här....Jag fick mailet och det svider i mitt hjärta över att någon kan göra så här mot ett barn""

Av marie - 5 mars 2009 16:59

Självklart gumman så antar jag din utmaning och plitar ner svaren på

 frågorna du vill ha svar på

Fyra TV program jag brukar se:

- One Tree Hill

-Gossip Girl

-Desperat Houswife

-House

2. Fyra saker jag gjorde igår:

-möblerade om

- gick i skogen

-såg på Tv

- drack kaffe med grannen

3. Fyra saker jag längtar till:

- Bli frisk och kry

- Åka till Norrland

- mitt jobb och kollegor

- bli opererad

4. Fyra saker som står på min önskelista:

- vinna på Lotto

- Bli smal, snygg och rik

- bli frisk

-en kärlek

5.Fyra saker jag tycker om att göra:

- "sola ,bada

- gå i skog och natur med hunden

- Måla en tavla och pyssla

- Laga mat och äta

6. Fyra saker jag avskyr:

-Maktutövare

-Egenkära medmänniskor utan social kompetens

- Sol och vårare som utnyttjar känslomässigt

-Djurplågeri

7. Fyra saker jag åt igår:

-Hamburgare

-Fil och Flingor

- Bulle och Kaffe

-Tuggummi

8. Fyra bloggar jag utmanar:

-Har inga som jag kan utmana ännu tyvärr....men anmäl er till mig ni som vill så utmanar jag



Av marie - 5 mars 2009 12:20

Jag har sått frön till Stockrosor. Både svart och flerfärgade. Dom ska förhoppningsvis pryda min uteplats i sommar.

Har ännu inte fotograferat mina plantor men ska snällt fråga dottern om hjälp (när hon är på humör igen)

Men lite info om dem kan ni få ....

Av marie - 5 mars 2009 11:29

Diskbråck i halsryggen kan ge utstrålande värk i armarna Diskbråck i halsryggen kan trycka på såväl ryggmärg som de nervrötter som passerar kotorna. Påverkas nervrötterna orsakar de en utstrålande värk i armarna och ibland ren nackvärk. Smärtan utgår ofta från nacken och går ner i armen, och ut i något eller några fingrar. Det finns även allvarliga symtom som är kopplade till diskbråck i halsryggen. Då kan man få symtom som tyngdkänsla i benen, svaghet eller svårt att kontrollera rörelserna i benen. Dessa symtom är allvarligare men samtidigt inte lika tydliga. Om man känner av sådana symtom ska man snarast kontakta läkare. Detta kan även inträffa vid diskbråck i bröst- och ländryggen.

Och alla symtomer har jag, jag kontaktar läkare och talar om att tyngdkänslan i benen blivit svårare. Vissa dagar är höger arm utan funktion.

Men ändå är det  lång väntan på att få komma till rätt doktor..

Jag blir så trött!!!

Av marie - 5 mars 2009 10:20

Idag blev det total kaos i grottan. Väckte min dotter och jag lovar er en Björn som väcks ur sitt ide hade varit enklare. Så Ilsk!!

Nåja efter en avlusning om hur trött och sliten hon var och att jag skulle vara tyst och INTE tala till henne gick hon ut med hunden. Förhoppningsvis har det lagt sig innan arbetsdagens slut.

Jag försöker ju att serva henne så gott jag kan med mat, kläder och pengar..

Visserligen förstår jag att det är "pissigt" att slita på det jobb hon har för tillfället...och för den dåliga lönen. Hon får inte ut mera än social normen efter ett slit på 8 timmar om dan som telefonförsäljare. .. Vad ska hon leva av och betala hyra för kan man undra?? 

Hur ska ungdommarna lära sig att arbete lönar sig om det ser ut så??

Jag uppmuntrar henne att söka nya jobb!!


Ovido - Quiz & Flashcards