Alla inlägg den 3 mars 2009

Av marie - 3 mars 2009 21:01

Nu har kvällen kommit och jag är trött. Hundarna hade fullt sjå med att kampa om vem som kunde komma mig närmast...så söta!

Dottern har kompis här och vi har spelat BUZZ , men jag förlorar alltid över min dotter. Redan som 2 åring slog hon mig i memory :-(

Nu är det iallafall dax att krypa isäng.

Godnatt kära vänner

Vi hörs imorgon

Av marie - 3 mars 2009 13:12

Snart kommer dom små trollen och livar upp vår dag lite. Ska vara hundvakt en stund när den lilla ska till doktorn..

Av marie - 3 mars 2009 13:07

Dagarna är som dom brukar. Man ska ha lösningar på allt och vara flexibel värre. Här hemma är det svinkallt på golven....elementen sätts på och proppen går. Sicket jävla spökhus!! Tur man är händig och hittar lösningar på fallen som dyker upp....

Av marie - 3 mars 2009 11:07

Dåligt väder.
Vad kan man göra?

Tips från mig;
1. Ligga i sängen hela dagen.
2. Kolla på tv/film
3. Pyssla med färger och måla en tavla
4. Umgås med kompisar.
5. Städa.

~Ligg i sängen hela dagen~
Att ligga i sängen en regnig dag som idag kan vara skönt.
Låt kroppen vila ut och gör en omstart imorgon.Men se upp med liggsåren

~Kolla på tv~
Att kolla på tv. Idag är en dag där ni kan slappa framför tv apparaten och zappa mellan alla kanaler. Är inte alltid kul, men det funkar om man inte har andra ideér.Film från datorn...

~Pyssla med färg och måla en tavla~

Det är så lugnande att vara kreativ och skapande. Tro mig och prova på , bry er inte om resultatet


~Umgås med kompisar~
Det kan man göra. Men eftersom det regnar kanske det är roligare att stanna inne. Men om kompisarna kommer hit!!


~Städa~
Det kanske inte är så underhållande att städa. Men du gör ju alltid någon glad.
E.tc om du städar  kommer du att bli glad över dig själv. För då ser du hur bra jobb du har gjort. Det är belöningen men inte lika kul som de övriga tipsen

Av marie - 3 mars 2009 10:54

Det blev en sväng i skogen med Grannen och hundarna.

Regnet plaskade på och man blir såååå glad över att man har en stor långhårig hund (INTE)

Nåja nu surar han för att jag stängt dörren till sovrummet.

En dag ska jag ge mig tid och berätta om hans vanor och ovanor....trot om ni vill men han är manlig på många sätt min hane!!!

Av marie - 3 mars 2009 10:47

      Det viste ni inte va ???
Tänkvärt. 

Till dem som njuter av ett glas vin eller två... och även till dem som inte gör det...

Som Benjamin Franklin sa:
I vin finns kunskap,
I öl finns frihet,
I vatten finns bakterier.

I flera noggrant kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän demonstrerat att om vi dricker 1 liter vatten om dagen,
så har vi efter ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier.
Med andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.

Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom, whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en
reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.

Kom ihåg:
Vatten = Bajs
Vin = hälsa

Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens, än att dricka vatten och bli fylld med skit.

Du behöver inte tacka mig för denna värdefulla information, jag ger den som en service vidare till allmänheten. ( sorry Synne men man kanske bränner av cokacolan också innan den burkas)

Av marie - 3 mars 2009 09:28

Jag förstår din oro...Det som hänt är att dom hittat en 45 årig man knivskuren i diket vid busskuren här nere..

Vet inte om han kommer här från området eller utifrån och haft oturen att möta någon härifrån. Vi följer nyheterna och kollar med våra allvetande fastighetsskötare...*LER*

Av marie - 3 mars 2009 08:46

Ska detta bli en allt vanligare syn i Rävekärr som varit en oas för barn och djur, gamla och unga. Jag är besviken på HYRESVÄRDEN!!!

Presentation

Ville...en toppenkille!!

Omröstning

Vad tycker ni?? Är det rätt att använda "vita" lögner??
 Ja
 Nej
 Vet Ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards